PROIECT: "Spatiu rural romanesc intre identitate si globalizare - Valoarea potentialului resurselor umane din mediu rural si promovarea mobilitati ocupationale si geografice"

Targuri de job-uri

  Sat, 03 Mar 2012 17:51 |   Postat de: admin



Sa cauti locul de munca in ziar, la sectiunea anunturi sau sa intrebi apropiatii daca nu cumva au auzit de vreo pozitie libera in cadrul companiei in care lucreaza a apus de mult. Cautarea unui loc de munca a intrat in secolul XXI si, ca mai toate domeniile unei societati moderne, s-a diversificat si a luat amploare. Acum, pentru a gasi un loc de munca, trebuie sa deschizi calculatorul, sa accesezi cont-ul personal si sa aplici online. Dar este oare aceasta singura modalitate?

Daca site-urile de cariera s-au remarcat prin eficienta si siguranta pe care o ofera, atat candidatilor, cat si firmelor, o noua tendinta capata din ce in ce mai mult contur: participarea la targurile de job-uri. Cu toate acestea, ca orice experienta profesionala in sine, participarea la un astfel de eveniment implica si o anumita pregatire din partea candidatului. Se cere un CV bun, o prezenta decenta si profesionista, o atitudine deschisa si multa prezenta de spirit. Toate acestea sunt elementele care il ajuta pe un tanar aspirant sa obtina postul dorit.

In primul rand, tinuta este foarte importanta la un targ de job-uri. Cum interactiunea cu angajatorul este limitata, de regula nu mai mult de 10 minute, prima impresie conteaza cu siguranta. O tinuta potrivita inseamna ca un candidat da dovada de profesionalism, de seriozitate, de atentie la detalii. Cu siguranta un angajator va fi atent la acest asperct.

In al doilea rand, CV-ul pe care angajatorii il vor primi trebuie sa fie corect structurat si actualizat: toate informatiile noi trebuie incluse. CV-ul trebuie pregatit din timp si cu mare atentie: o aranjare in pagina ingrijita, cu informatiile frumos si bine organizate, fara greseli de ortografie. Cel mai important este sa fie usor de citit de angajatori: informatiile esentiale trebuie evidentiate si, pe cat posibil, barbarismele si expresiile adanc inradacinate, precum: “orientat catre rezultate si actiune” sa lipseasca. Angajatorul va fi mai impresionat sa gaseasca un CV corect si potrivit unei anumite pozitii sau unui domeniu de activitate. Bine este ca un participant la un targ de job-uri sa aiba pregatite mai multe copii ale CV-ului: daca job-ul ideal s-a transformat in job-urile ideale?

Un targ de job-uri inseamna interactiunea directa cu reprezentantii departamentului de resurse umane din fiecare companie. Astfel, un participant este bine sa fie pregatit sa raspunda la cateva intrebari, precum: “Ce experienta mai aveti in domeniu?”, “Care sunt asteptarile dumneavoastra de la respectiva pozitie?” sau “Ce fel de job cautati?”. Indicat este ca un candidat care isi doreste fie sa lucreze intr-o anuita companie, fie vizeaza o pozitie anume, sa aiba deja pregatit un set de eventuale raspunsuri: mai detaliate, precum: “Lucrez de 4 ani in domeniul vanzarilor, am terminat o facultate cu profil economic si activitatea mea profesionala de pana acum ma recomanda pentru aceasta pozitie”, sau mai generale: “Am inclinatii pentru marketing, vanzari, chiar si publicitate si sunt foarte interesat de oportunitatile de angajare din cadrul companiei dumneavoastra”. De asemenea, rolurile se pot inversa foarte usor: candidatul pune intrebari angajatorului. De aceea, este indicat ca inainte de participarea la un targ de job-uri un candidat sa se informeze din timp in legatura cu specificul si domeniul de activitate al companiilor participante. In acest mod acesta va stii care sunt companiile care vor oferi pozitii potrivite pentru pregatirea si experienta sa profesionala.

Chiar daca participarea la targ de job-uri nu garanteaza angajarea, un astfel de eveniment este ideal pentru a cunoaste oameni noi. Aici un candidat poate interactiona cu persoane care lucreaza intr-un anumit domeniu sau care sunt mai apropiate de modelul lor profesional. O astfel de sansa trebuie fructificata. Networking-ul este vital pentru cei care lucreaza in domenii precum PR, Marketing and Sales sau Publicitate.

Greu de crezut sau nu, dupa eveniment candidatul inca mai are multe lucruri de facut. Daca in timpul targului reprezentantii unei companii au oferit informatii detalitate si s-au aratat interesati sa afle cat mai multe despre experienta profesionala a unui candidat, atunci o scrisoare de multumire este cel mai bun mod pentru ca participantul sa isi arate recunostinta. Un angajator va aprecia de asemenea si un candidat care se intereseaza de pozitiile vacante si dupa terminarea targului. Interesul il poate astfel propulsa direct in biroul angajatorului pentru un interviu. Jumatate din drum a fost astfel parcurs cu succes.

Targurile de job-uri sunt o sansa pentru un participant fie sa se angajeze, fie sa acceada in cariera. Este o sansa foarte buna pentru cei care nu au experienta profesionala si interactiunea directa cu un angajator este intimidanta. In cadrul unui targ de job-uri se poate simula un mini-interviu de angajare, in masura in care candidatul trebuie sa se prezinte, sa ii spuna angajatorului care este sectorul de activitate sau pozitiile pe care le vizeaza si sa pune intrebari relevante. In acest mod, un candidat invata sa interactioneze mai usor si mai profesionist si scapa de emotiile unei discutii directe. Pregatirea, la fel ca pentru un interviu, este vitala pentru ca un targ de job-uri sa fie un succes pentru un participant: job-uri atractive si formare profesionala.